Lyssna på P1 under fredagen

I veckan har det gjorts intervjuer här i stan med Naser Rezai och Taher Khademi med anledning av Migrationsverkets behandling av konvertiter. Sveriges Radios EKO-redaktion har även intervjuat mig. Det blir förhoppningsvis debatt om den rättsosäkra asylprocessen för konvertiter och HBT-personer.

Se längre ner mitt öppna brev till Migrationsministern och rättschef Mikael Ribbenvik vid MV.

Jag har idag även blivit inytervjuad av Radio Sjuhärad och i morgon lär flera tidningar och andra media höra av sig.

Nu hoppas jag att även frågan väcks i riksdagen. Emma Henriksson, talesperson i Kd i migrationsfrågor har fått material att sätta sig in i frågan. Hoppas att hon tar tag i ämnet och skriver en interpellation eller agerar på annat lämpligt sätt.

Vi väntar på vägledande beslut i Kammarrätten/MIGÖD i Stockholm samt ett rättsligt ställningstagande.

Naser har fått ett beslut i Migrationsdomstolen att hans ärende äråterförvisat till MV för vidare handläggning och utredning. Inom kort ska jag skicka in en ny ansökan för Taher.

På bilden döper jag en ung kvinna som vill följa Jesus.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0