Man kan lita på Bibeln

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=282744


De första kristna mötte verkligen den uppståndne Kristus. Det menar bibelforskare över hela världen, oavsett vad de tror i övrigt. Så såg det inte ut för 30 år sedan och nu börjar även evangelierna erkännas som tillförlitliga källor.

Läs mer om detta i DAGEN

Det var verkligen en bra och positiv nyhet. Nu kanske till och med en del kristna förkunnare kan omvärdera sin bibelkritik.

Jag är helt övertygad om att bibeln är Guds ord. För en tid sedan läste jag bibeln med några afghanska unga män. När de läst några avsnitt som jag valt ut la de ifrån sig sina biblar och utbrast:
- Det är som eld och som stark värme som genomströmmar mig när jag läser om Jesus och hans kärlek!
Ja, det finns liv och kraft i Guds ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0