Ryggvärk

I lördags när jag steg upp ur sängen kände jag direkt att den vanliga ryggvärken utökats med en smärta i höger höft som var svidbrännande och enormt intensiv. Ju längre dagen framskred tilltog värken. Jag har haft värk i ryggen i cirka 35 år så jag är rätt så van.
Har prövat alla tänkbara metoder för att bli bra. Under ett 10-tal år i början besökte jag läkare, sjukgymnaster och kiropraktorer m.fl cirka 600 gånger utan att bli hjälpt och av med värken.
Hela ländryggen är utsliten och det går inte att steloperera. Jag har fått försöka lära mig leva med ständig värk.
Gång på gång när det har varit för eländigt har jag fått förbön och då har värken släppt, men endast tillfälligt.
Några gånger har jag fått ett gudomligt vidrörande som bland annat gjort att båda benen blivit lika långa efter att tidigare haft en skillnad i längd på 2 centimeter. Under alla år har jag upplevt hur Gud hållt mitt mod uppe och gett mig kraft att kämpa.
De senaste dagarna har jag haft så ont som jag aldrig haft. Trots intag av olika mediciner avtar inte värken.
Under en tid när vi har talat i kyrkan om att Gud helar människor har jag varit med om att be för andra som blivit bra eller bättre. Just nu känner jag att jag behöver hjälp av andra att be för mig.
Idag var jag till läkarstationen och blev undersökt av en duktig läkare. Hon sa att värken inte kommer från höften utan det är från de diskar i ryggen som är nedslitna. Hon skrev ut ytterligare tabletter.
Jag vill samarbeta med läkare, men också tro på Guds helande kraft genom det som Jesus gjort för oss människor när han dog och uppstod. Han triumferade över synden och sjukdom och GENOM HANS SÅR ÄR VI HELADE (Jesaja 53)
Tack ni som vill be för mig!

Kommentarer
Postat av: Tony Malmqvist

Det där med ryggont vet jag precis vad det vill säga

Har själv haft både stora och återkommande besvär på just det området. Så jag förstår hur du känner det. Ska be för dig!

2011-09-08 @ 18:10:41
URL: http://tony48.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0