Kärlekens väg

Om du tittar här på bloggen för att se om jag tänker bemöta rasistiska och främlingsfientliga blogginlägg och inlägg på Facebook tittar du förgäves.
Jag har idag i tidningen Världen Idag tillsammans med Susanne Lindholm en insändare som bemöttes direkt av en kvinna som på sin blogg gör ner mig fullständigt. Det hon skriver är på en så låg nivå att jag inte tänker bemöta hennes åsikter och tyckande. Det hon ger uttryck för återfinns på en mängd bloggar som drivs av rasister, sverigedemokrater och nationaldemokrater. De är mycket aktiva på olika hemsidor på internet. Det tråkiga är att jag ser så många kristna som gillat det hon skriver och som dömer utan att kollat fakta eller hört om de uppfattat saker och ting på ett korrekt sätt.
Jag tror inte det blir någon god frukt av en massa diskuterande.
Jag vill gå kärlekens väg.
jag vill bygga broar mellan människor.
Jag vill ha en respektfull dialog.
Jag vill försöka följa Jes exempel.
Vi behöver mer av Guds kärlek i våra liv.
Var välsignade!
Jag har haft en bra dag tillsammans med våra barnbarn Emanuel och Samuel som annars bor i Pakistan. Vi har fiskat och fiskat och rett ut ett och annat trassel. Dessutom har jag fått hjälp på Erikshjälpen av Emanuel. Vi har haft en jättebra dag på Erikshjälpen med en enromt bra försäljningssiffra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0