Löftesbågen

Jag såg nu på morgonen att jag lagt ut nästan samma länk två gånger om den glädje som jag kände över vår dopgudstjänst. Men jag tar inte bort inläggen. Lägger idag ut en bild på en dubbel regnbåge som min fru och jag såg förra veckan då vi var i Dalarna.
Vi hade flera saker som vi bad till Gud om. Allvarliga böneämnen för olika människors behov av hjälp, räddning och ledning inför framtiden.
När vi bett klart tittade vi ut och såg denna vackra dubbla regnbåge.
Idag är jag i Malmö och ska för första gången vara juridiskt ombud i Migrationsdomstolen. Målet gäller en kvinna som blivit torterad. Jag ber att hon ska få kraft, mod och styrka att våga berätta allt som hon varit med om.Jag har försökt, så att hon främst ska få möta kvinnor idag, både som tolkar och i rätten. Någon manlig nämndeman blir det kanske, men det ska säkert gå bra.
Vi väntar också på svar angående en ung pappa som tagits i förvar. hans mycket unga fru och 2-årige lille son är skräckslagna över att poliser stormade in i deras lägenhet och tog den unge mannen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0