Lingonplockning och praktiska kärleksgärningar

Vi har varit några dagar i Dalarna för att dels läsa och studera, kitta och måla fönster och hälsa på en sjuk släkting.
Jag studerar olika församlingars stadgar och så kallade församlingsordning=en presentation av hur en församling tolkar Bibeln och omsätter Guds ord i parktisk handling i samhället.och i gudstjänstlivet.
Vi har även haft den stora glädjen att få hämta fem säckar med nya kläder som kommer att bli till stor glädje för behövande.
Jag skickade ut en vädjan om ekonomisk hjälp, begäran om förbön och tips för att kunna hjälpa utvisningshotade och dödshotade flyktingar. Vi är så tacksamma för dem som hörsammat vårt nödrop. Tillsammans med Guds välsignelse kommer vi en bit på väg för att hjälpa ett par familjer, men det finns möjlighet för fler att hörsamma vår vädjan om hjälp.
Skriv några rader till mig, så kommer mer information.
Till sist vill jag visa en underbart vacker bild som jag tog i skogen vid sjön Huln när jag plockade lingon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0