Min brors gravsten


På väg till Stockholm idag stannade jag till i Bro vid min bror Kjells grav. Påmindes om värlskartan och hans brinnande intresse att engagera sig för hela världen. Det handlade om ursprungsbefolkningen i olika delar, judarna i Sovjet, avslöja mörkrets gärningar i slutna hemliga sällskap, proklamera försoning på platser där hat och hämnd skördat tusentals liv. Han samlade olika kristna grupper i land efter land och man började se varandra som syskon. Fantastiskt när han fick besöka Abrahams grav i Irak, tala fred och försoning i Saudiarabien och fira nattvard under KGBs högkvarter och vid Berlinmuren. Jag har skrivit hans biografi som jag kallar GUDS BÖNEGENERAL och som finns på Gospel Media. Tog det andra kortet på mig själv strax innan jag gick upp till kyrkans lägenhet här på Östermalm. Startade med sol och 23 grader och anlände till en blåsig och regnig huvudstad. I morgon blir det arbetsdag tillsammans med jurister, flyktinghandläggare och representanter för Sveriges alla kyrkor i SKRs migrationsgrupp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0