Mer från Grekland

Jag har upplevt underbara dagar i Thessaloniki, Grekland. Till helgen kom det fler människor till mötena. Man kan nog likna konferensen vid Nyhemsveckan/Europakonferensen. Det var även människor från andra länder runt om Balkan samt människor från andra orter i Grekland.
Den sista dagen fick jag följa med pastor Paul till den lokal där församlingen började sin offentliga mötesverksamhet. Då var min far med på invigningen. Sen for vi till ett slumområde där många människor sover på gatorna. Där förekommer prostitution och droghandel. I detta område har församlingen fått en lägenhet med stora källarutrymmen och garage. Där har man en vision om att sträcka ut en hjälpande hand, bjuda på mat, dusch, rena kläder och erbjuda nattlogi. Ja, de ber och funderar vidare. De behöver även pengar till denna verksamhet. TÄNK OM DET FANNS MÄNNISKOR I SVERIGE SOM SKULLE KUNNA GE EN GÅVA TILL DETTA ARBETE. Med relativt små medel skulle våra pengar kunna göra stor nytta i Grekland bland de fattiga och förtvivlade människorna.
Vänner från Katerini som kom ihåg min far, Tage Sjöberg.( Pastorn fru och hennes döttrar)
För denna lokal finns stora visioner.
 
Ingången vid den första kyrkolokalen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0