Många tar emot Jesus

 

Hösten har varit intensiv. Varit i kyrkan nästan varannan dag. På bilden syns några från civilsamhället som jobbar med kläder till flyktingarna.

I höst har vi fått be med många som vill ta emot Jesus i sina liv. Ett 20-tal har döpts.

Så här skrev jag på Facebook i början av december.

Barnvälsignelse och troendedop en helt ovanlig tisdagskväll. Mamman vars son välsignades, tittade ut mot salen och sa: Det var en stor välsignelse att flytta hit och hitta en församling som är som en familj. Hon pekade och sa, att där sitter min mamma och där är min pappa och mamma och där är mina vänner som hjälpt mig att komma in i samhället. Nu ser vi fram emot spännande gudstjänster.

Ikväll ansvarade de afghanska och iranska pojkarna för fika, smörgåsar och de tog hand om disken och gjorde snyggt kring alla borden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0