Operation

Den 28 oktober opererades jag för prostatacancer.Jag har i många år gått och tagit det sk PSA-provet. Visst var det något högt, men man sa, att det kunde bero på förstorad prostata. Efter att det steg ytterligare gjordes en biopsi. Det var våren 2015. Dagen före midsommar fick jag ett brev från läkaren där han berättade att de inte fanns minsta spår av cancer. Jag kunde fira midsommar i glädje och tacksamhet. Men man skulle följa upp mig inom sex månader igen för en ny biopsi. När det gått nio månader! tog jag kontakt med både vårdcentralen och urologen och undrade vem som skulle kalla mig. Då blev det fart och man gjorde nya tester. Då hittade man en tumör och jag skulle opereras med hjälp av en robot.Efter fyra månader väntan blev jag opererad den 28 oktober i år.
Tiden innan operationen la jag om kosten rejält och köpte en frukt och grönsakspress. Varje morgon gjorde jag juice på cirka ett kilo morötter, rödbetor, selleri, ingefära, citron och diverse gröna blad som t.ex. grönkål.Jag tror jag byggde upp immunförsvaret rätt så bra och genom att jag gick långpromenader varje dag var jag nog i rätt bra kondition.
Operationen gick bra och återhämningen likaså. Nu på måndag ska jag träffa urolog för uppföljning. Då får jag veta om PSA-provet är 0 som förväntat. I annat fall utreds man ytterligare.
Jag är tacksam och glad för alla som bett till Gud för mig, skänkt goda tankar och uppmuntrat mig.
Jag känner mig glad och tacksam och hoppas på en ljus framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0