Långt uppehåll på bloggen

Jag skriver alltmer sällan på bloggen, men desto mer på Facebook.
Det har hänt mycket både personligt, men även i församlingen samt i det politiska engagemanget.
Vi har haft flera dophögtider och mött många nya människor från olika länder. Varje vecka studerar vi svenska språket samt Bibeln på olika språk.
Jag har blivit invald i landstingsfullmäktige, men anade inte hur jag skulle komma att lära känna flera olika verksamhetsområden inom sjukvården i Värmland. Jag har drabbats av flera sjukdomar och fått hjälp och ett bra bemötande. Sedan miidsommar står jag i kö för att göra en prostatacanceroperation. Det är rätt så påfrestande att gå i ovisshet och vänta och vänta på besked när operationen ska bli. Jag känner mig dock trygg och lugn och kämpar på med olika engagemang. Däremot har jag ställt in alla uppdrag ute i landet eftersom jag kan kallas in för operation när som helst. De arrangemang som jag har i Filipstad och Karlstad går ju att ordna med ersättare med kort varsel.
I sommar har vi besökt olika platser från förr i tiden. Nedan en bild på Maud och mig på Waldemarsudde, där vi förlovade oss för 50 år sedan. Även en bild från fiske i Grässjön, Sunnemo.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0