Vad hände med flyktingarna som kom 2015-2016

Att intervjuas av tidningar exempelvis Expressen och Aftonbladet innebär numera att även spela in en liten film. Har blivit intervjuad av Expressen i veckan.
Fotografen mötte jag för något år sedan i Hällefors hos den svårt sjuka Fartun. Fotografen blev så glad då han fick se några bilder på Fartun där hon nu bor i Grekland och får hjälp av ett nätverk och mår relativt bra tack vare ett nätverk som hjälper henne. När han fotade henne i Hällefors blev ansträngningen så stor, så vi var tvungna att ringa efter en ambulans. Det blev mycket dramatiskt eftersom Fartun lider av svåra trauma.
Idag fick jag guida journalisterna runt om i Filipstad och berätta om vad som hänt en del flyktingar som kom 2015-2016. Jag tror det blir flera artiklar om ca 10 dagar-ett par veckor. Journalisten fick mina böcker Flyktingpastorn och När världen kom till stan.
De fick även hälsa på Farfars lada (en ny second handbutik i stan) och prata med snickar-pastorn Peter Johansson som driver butiken.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0