Kristen förkunnare inte kristen???

Varför är det så få som reagerar?
De senaste dagarna försöker jag hjälpa en kristen kvinnlig förkunnare. Hon blev kristen i Iran, men döptes i Sverige. Här har hon hjälpt till i flera församlingar med tolkning och vittnesmål m.m. Nu har hon zoom-möten flera dagar i veckan då hon undervisar persisktalande på flera orter och länder. Hon har fått leda flera människor fram till en kristen tro och dop, MEN Migrationsverket tror inte på att hon är kristen. De har avslagit hennes asylansökningar och nu har hon inget bidrag eller boende utan klarar sig tack vare goda medmänniskors hjälp. Det finns flera i liknande situation.
Jag jobbar med att skriva en ny och omfattande asylansökan där vi lägger fram en mängd bevis. Det känns SÅ angeläget, att jag har svårt att släppa tanken om vi kunde göra något mer.
 
Om du känner för att hjälpa kvinnan och andra i liknande situation. Hör av dig till mig. [email protected]
Swish 0706 347 347
Låt kvinnan få en möjlighet att få känna frihet och glädje som kvinnan på bilden
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0