Vinn kriget mot oron

 

Jag har läst en mycket bra bok. Den heter Vinn kriget mot oron. Boken handlar om att leva med frid i hjärtat och tillförsikt i tankarna.

Den här våren är det meningen att jag ska göra tre olika operationer. Det kan vara lätt att tankar av oro smyger sig in trots att vårsolens härliga strålar värmer och ger nytt ljus och energi. Ett citat från boken: ”Oron är som ett tunt flöde av fruktan som rinner genom vårt tankeliv. Om vi inte gör något åt den gräver den en ränna som alla andra tankar samlas upp i”. (Artur Somers Roche)

Jag väljer att tro och lita på att den Gud som jag tror på är större än det som jag oroar mig för just nu. Många gånger snurrar tankarna kring tänk OM…….men då kan man få kraft och frid till att i stället tänka även om.

Paulus skriver i Filipperbrevet 4:6 ”Bekymra er inte för något, utan låt Gud få veta alla era önskningar genom bön och åkallan med tacksägelse.” Detta brev skrev Paulus då han satt i fängelse. Ändå kunde han uppmuntra andra med att skriva: ”Gläd er alltid i Herren”.  För varje orostanke som vi försöker att andas ut kan vi andas in Guds kärlek, frid, glädje och trygghet i en förvissning om att Han har omsorg om oss och leder oss dag för dag. Guds fullkomliga kärlek i oss gör att vi kan andas ut vår oro, leva i nuet i Hans trrygghet och omsorg.

Jag vill varmt rekommendera boken som efter varje kapitel har sidor med förslag på samtal och reflektioner och en bön som du kan be. Gör din beställning redan idag. Gå till webbbutiken eller ring 019186010. Då kanske du får prata några ord med vår son Johannes. Lycka till!

www.sjobergsforlag.se

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0